ARLIE BEACH

15 augustus 2013 - Airlie Beach, Australië

Vandaag een KLEIN stukje rijden, 3 uurtjes is niks. Als we op de camping aankomen is het meteen goed. Een Big4, dus zwembad, jumping pillow, goeie bbq en schoon. We zetten de camper neer, boeken voor 3 dagen en gaan het verwarmde zwembad in. Zo weer even NIKS!

Of toch… ja, ook hier willen we wel wat zien. Dus boeken we voor de volgende dag een vlucht over de WHITSUNDAYS.

Na een vrij te besteden ochtend, de kids liggen 3 uur in het water en wij gaan een uurtje tennissen, rijden we naar Whitsunday Airport. Het watervliegtuigje staat al klaar, instappen maar. Allemaal een stoel bij het raam en het fototoestel in de hand. WAUW… hagel witte stranden, azuurblauw water, het ziet er werkelijk prachtig uit. De kids zijn er stil van en wij ook. Na een half uurtje landen we weer en sluiten de dag af met een duik in… het verwarmde en verlichte zwembad.

De tweede dag in ARLIE gaan we naar de markt. We parkeren de camper in CANNONVALE BEACH en gaan wandelend naar de markt in ARLIE. Mmmm geen instemming van de kids. Wandelen? Hoe lang? Waarom? Hoe ver? We nemen de boardwalk langs de kust, jachthavens en beaches. Mooie wandeling. Net als de kids serieus beginnen te sputteren komen we in ARLIE bij de Lagoon. Wauw!! Hier is een openbare lagoon pool tegen het strand aan. We willen een duik, maar gaan eerst naar de markt. Hier allemaal leuke souveniers, die we dan ook rijkelijk inslaan. De meest serieuze wordt de didgeridoo. We zien een heel mooie en na wat onderhandelen schaffen we ‘m aan. Later maar aan zwager Rein vragen hoe we dat ding in

1. Ada:
    21 augustus 2013
    Geweldig zo'n vlucht en de foto kan zo in de reisgids