Groen, groener, groenst.

22 augustus 2013 - Atherton, Australië

We gaan afronden met de camper. Nog 2 dagen en eigenlijk vinden we het wel best. De reis is schitterend, maar de camper begint wat te knellen. De laatste 2 dagen in de camper gaan we naar ATHERTON. Dit plaatsje ligt in de ATHERON TABLELANDS, een plateau ca 800 meter boven zee niveau. We rijden op donderdag via de waterval bij MILAA MILAA en het mooiste uitkijkpunt van de Tablelands. Vandaar naar de Little Millstream Waterfall, wat de breedste waterval van Australië moet zijn. Hier geen mens te bekennen en ook de waterval wordt door ons niet als breedste beoordeeld. Wel een mooie lunchplek.

Waar we in SOUTH MISSION BEACH nog prima 28 graden hadden en tot op de dag van vandaag droog en mooi, daar begint het hier donker te worden. Wat heet, het komt met bakken naar beneden. Pelle begint de koeien naar binnen te roepen vanuit de auto en we krijgen medelijden met de roadworkers die we echt overal tegenkomen.

Bij de campingplaats in ATHERTON komen we toch nog laat aan, maar gelukkig wel droog. Vlak voor het eten wagen we het erop, we gaan nog even bij ‘Platyphus Park’ kijken of we een Platyphus kunnen spotten. En…jawel. Het is een jonkie, maar we zien ‘m in het avondschemer naar boven en beneden duiken. Schimmige foto’s en weer een vink op de bucketlist.

De avond sluiten we binnen af. Het eten is 3 om 3 aan de twee tafels en een dvd in de computer. Onze eerste avond binnen wordt het toch nog laat.

De volgende dag is een korte tourdag door YUNGABURRA, de Big Fig Tree en Lake Eacham. In de middag weer thuis om ons klaar te maken de camper leeg te halen.

1. Ada:
    23 augustus 2013
    Ja de vakantie zit er alweer bijna op.
    6 weken wat gaat de tijd snel.
    Ik heb genoten van al jullie reisverhalen en prachtige foto's
    Groetjes Ada
  2. Truus van Drie:
    23 augustus 2013
    hoi lieve schatten,

wat veel moois hebben jullie weer beleefd en wat blij ben ik met de kaart die de kinderen hebben geschreven. Alles bij elkaar fantastisch. Nu nog lekker nagenieten, liefs (o)ma Truus