YES… gespot!

30 augustus 2013 - Newell, Australië

De CASSOWARY is gezien en staat op de foto. Het klopt dus toch wel wat de bordje zeggen, ‘Be ware of the cassowary’.

Dit maakt de vakantie compleet en stiekem een beetje tot een einde. We hebben nog een laatste dag en daar genieten we volop van. We nemen nog een duik in het zwembad, kanoën in de zee, spelen nog een spelletje biljart en natuurlijk… pakken we de koffers in, hopelijk past alles nog.

Het huis is fantastisch en de uitstapjes die we doen zijn een groot succes.

Dinsdag krokodillen gezien in de Daintree river. Van baby tot volwassen krokodil van 2,5 meter. Daarna een autoritje naar CAPE TRIBULATION. Hier duiken we nog een keer een nationaal park in. Een park waar het rainforest overgaat in de mangrove. De kids zuchten, wij zetten door. Schitterend om te zien hoe het bos in 1 keer mangrove wordt. Maar, een mangrove heeft 1 nadeel. Muggen!! ‘We are eaten alive’. Muggen all over the place. Dan maar in een drafje de tocht afmaken en in de airco auto.

Onderweg weer genoeg gele bordjes: ‘Be ware of the cassowarrie’! En dan staat er ineens een camper met knipperlichten op de weg. Zwaaiende armen uit het raam. YES er loopt een cassowary op de weg. Na de foto’s, de hele weg discussie over: de bordjes, hoe groot de casso was en dat je die cassowarries ook overal ziet….?!?!

Donderdag met de Skyrail, een gondel, naar KURANDA en daar weer een dierentuin in, want die hebben ze hier legio. Toppunt van de dag was de cuddle met een koala! Niet gespot in de natuur, maar wel vastgehouden.