BeachBombers

20 augustus 2013 - South Mission Beach, Australië

De stranden blijven aanlokkelijk en dus besluiten we, voordat we doorgaan naar de ATHERTON TABLELANDS, nog 1x naar het strand te gaan. De omgeving van Mission Beach is onze bestemming. De route leidt ons via WALLAMAN FALLS. Maar voordat we daar aankomen hebben we eerst de spectaculaire tocht omhoog naar het nationale park met uitgestrekte vergezichten, koeien op de weg en ons eerste Cassowary warning bord. Bovenaan een spectalculair uitzicht op de hoogste ‘single-drop’ waterval van Australie met permanente regenboog.

Vandaar gaan we verder naar de kust en besluiten in het Beachcomber Coconut Caravan Park in SOUTH MISSION BEACH te blijven. ‘Absolut Beachfront’ zoals de Aussies zeggen en met uitzicht op Dunk Island. Onderweg worden we gebombardeerd met Cassowarry warning signs. We zijn in Cassowarry-land, maar niks te ontdekken. De kinderen maken er al geintjes over. ‘Kijk mam, weer zo’n bordje dat hier vooral GEEN Cassowarries zijn!’. Wel heel veel Wallabees tot in het caravanpark.

Woensdag is een ‘absolut beachday’. De hele dag aan het strand. Relaxt, hamburger & chips, even genieten van de uitgestrektheid van SOUTH MISSION BEACH