Whale Song

4 augustus 2013 - Hervey Bay, Australië

En ja hoor, weer vroeg op. Ook vandaag gaat de wekker om half zeven, het is gelukkig wel al licht. We staan vrolijk op en gaan weer naar de bus, die ons naar de boot brengt. Het zonnetje schijnt, iedereen is enthousiast want vandaag gaan we walvissen zien. Het ontbijt is op de boot, erg goed geregeld en lekker, de reis kan beginnen. Van de eerste walvis die we tegen komen worden we wel blij maar stiekem hopen we op meer en vooral dat ze dichterbij komen. Mats heeft z’n camera bij de hand maar is steeds te laat om een foto te maken. Mam, mijn camera is te sloom. De walvis is steeds net onderwater. Onze hoop wordt beloond. Nog geen half uur later spot de kapitein een schol dolfijnen die met een paar humbacks aan het spelen zijn. Voor we het weten zwemmen er vier walvissen om ons heen. Mats komt tijd te kort om alles te fotograferen en voor hij het weet is de batterij LEEG en het toestel VOL!

Als klap op de vuurpijl mogen de kids op de terugweg nog in de stuurhut achter het roer plaatsnemen.

Super tevreden zitten we om twee uur te lunchen voor de camper en hebben we de mooiste verhalen. Die middag pakken we onze handdoek en vertrekken naar de beach. We eten laat en ook nu hebben we het weer erg gezellig bij de barbie.

Foto’s

1 Reactie

  1. Ada:
    5 augustus 2013
    Geweldig zoveel walvissen gezien en ook nog de boot besturen het kan niet op zeg,
    Lijkt mij weer een top dag